Menu

The Captain Is Dead: Episode 3 – Lockdown

26 lutego 2018 - Informacje

Wrogie przejęcie twojego statku było przerażająco szybkie. Obcy pojawili się znikąd i zaczęli eksterminować każdego, kogo spotkali. Mała grupa zrobiła ostatnie stanowisko w ambulatorium, zamykając i zamykając drzwi. Jesteś bezpieczny – na razie – ale wkrótce będziesz musiał odzyskać kontrolę nad statkiem. W końcu to jest to, czego chciałby kapitan.

Captain Is Dead: Episode 3 – Lockdown, zaprojektowany przez Jamiego Vrbsky’ego, JT Smitha i opublikowany przez Game Crafter, składa się z 9 kart planu bitwy, 20 kart żółtego ostrzeżenia, 19 pomarańczowych alarmów, 5 czerwonych alarmów, 22 pionów, 3 Kostki Honeypot, 7 kart Weteranów, 8 kart Przebicia, 21 kart ról, 9 kart systemowych, 8 kart rozszerzeń, 11 kart narzędzi, 2 żółte klipy stanu, 50 kart umiejętności, 1 karta kontroli statku, 1 karta poziomu ukrycia i 4 karty referencyjne . Karty są tak grube i wytrzymałe, jak standardowa karta do gry i idealnie pasują do podstawowych elementów gry. Pionki są wykonane z solidnego plastiku i będą musiały mieć nalepki na nich przed rozpoczęciem gry.

Uwaga: To jest rozszerzenie gry. Aby go zagrać, musisz mieć Kapitana Martwego.

Konfiguracja gry

Aby ustawić grę, najpierw umieść planszę gry z podstawowej gry pośrodku obszaru gry.

Postępuj zgodnie z ustawieniami gry, ale używaj kart w ekspansji.

Zasady gry są przede wszystkim zawarte w podręczniku zasad gry podstawowej. W stosownych przypadkach zestawiono tutaj kilka różnic wprowadzonych przez rozszerzenie.

Nowe systemy i kontrabanda

Cztery nowe systemy są dostępne w rozszerzeniu, aby gracze mogli korzystać z Internetu.

Granatnik zapewni graczom granaty do użycia.
Skanery do nadzoru dają graczom ostrzeżenie o nadchodzących wydarzeniach, więc nie wkraczają w nie.
Kontrola statku jest głównym celem gry. Gdy gracze opanują statek, mogą podjąć walkę z kosmitami.
Poziom Ukrywania wskazuje, jak dobrze Obcy mogą zobaczyć załogę. Gdy tylko zorientujesz się, gdzie znajduje się załoga, ustawią fazery na “zabijanie”.

systemy blokujące

W trakcie gry gracze będą wyzwalać alarmy, podejmując działania i ożywiając systemy, zwracając uwagę na siebie w procesie. Dopóki gracze mogą się ukryć, mają szansę na przetrwanie, ale jeśli Obcy wiedzą, gdzie szukać, są tak samo dobrzy jak martwi.

blokada alarmu

Wielkie bomby i śmierdzący gaz

Gracze w końcu znajdą granaty i bomby zapachowe, z których mogą korzystać. Granaty zabiją wszystkich kosmitów w określonym obszarze, ale przyciągną do tego wiele uwagi. Wiele, wiele alarmów zabrzmi. Bardziej podstępną (i śmierdzącą) alternatywą jest użycie bomby zapachowej, która przyciągnie do niej kosmitów. Żaden alarm nie zostanie wywołany, ale nie zmniejszy się również liczba najeźdźców z kosmitów.

blokadowy granat

Obcy

W grze jest 5 różnych rang Alien. Każda ranga robi coś konkretnego. Wszyscy, oprócz najwyższych rangą oficerów Obcych umierają łatwo. Podczas gdy Obcy mogą mieć przewagę liczebną, ich brak umiejętności defensywnych sprawia, że ​​są łatwym celem do pokonania, jeśli odważny członek załogi nie będzie mógł się zarżnąć.

lockdown-aliens

Nowa załoga

W grze bierze udział kilku nowych członków załogi.

Haker jest dobry w unikaniu alarmów systemowych, wprowadzając systemy online bez powiadamiania kosmitów.
Sympatyk to Obcy, który nie chce zabijać ludzi, ale też nie skrzywdzi własnego gatunku, który postrzega Obcego Sympatyka jako zagrożenie.
Szpieg jest w domu z ukrytymi operacjami, poruszając się cicho i nie zauważając.

blokada-załoga

Kontrabanda

Kontrabanda jest opcjonalne w grze, ale będziesz chciał z niego skorzystać. Kontrabanda mogą być korzystne, ale technicznie postacie graczy nie powinny ich mieć. Jeśli gracz odkryje lub zagra kartę Kontrabandy, straci kartę Kontrabandy. Ponieważ postać gracza ukrywa kontrabandę na swojej osobie, karta nie wlicza się do limitu rozmiaru ręki!

lockdown-contraband

Wygrywanie i przegrywanie gry

Wszyscy gracze wygrywają, jeśli uda im się odzyskać kontrolę nad statkiem.

Wszyscy gracze przegrywają, jeśli poziom Ukrywania zostanie ustawiony na “Zabij”, a wszyscy członkowie załogi zostaną uderzeni przez atakujących Kosmitów. Gracze przegrywają również, jeśli nie odzyskają kontroli nad statkiem do czasu zagrania ostatniej karty Ostrzegawczej.

Aby dowiedzieć się więcej o The Captain Is Dead: Episode 3 – Lockdown, odwiedź stronę internetową wydawcy gry lub odwiedź kampanię Kickstarter.
Ostatnie słowo

Sztuczka w tej grze polega na unikaniu obcości i dotykaniu tylko tych systemów, które są absolutnie niezbędne. O wiele łatwiej powiedzieć niż zrobić. Będziesz musiał przywołać systemy, które nie są niezbędne do wygrania, ale są niezbędne na krótką metę. Zmusza to graczy do częstych rozmów w grze. Niezbędna jest przejrzysta komunikacja lub poszczególni gracze wyruszą i wykonają swoje własne rzeczy bez żadnego zorganizowanego planu.

Z tego powodu uważam, że Captain Is Dead: Episode 3 – Lockdown to najbardziej taktyczna i strategiczna ekspansja do tej pory. Nie jestem sam w moich myślach. Gracze Gamer Geeks zgodzili się także, że gra wymaga wiele przemyśleń i ciągłej dyskusji, aby upewnić się, że wygrały. The Parent Geeks znaleźli to samo, ale zamiast nazywać go “strategicznym” i “taktycznym”, określali go jako “wciągający” i “trudny”. The Child Geeks uwielbiały używać granatów i nigdy nie wygrał jeden raz. One też nie przejmowały się ani trochę. Some Child Geeks po prostu chcą oglądać, jak kosmici palą …

Niektóre z moich ulubionych cytatów:

Child Geek: “Najlepsze rozszerzenie gry jeszcze! Uwielbiam chować się po kątach i wpadać do pokoi. Aha, i jeśli nie używasz granatu, jesteś idiotą. Tylko mówię.”
Parent Geek: “Najbardziej skomplikowana ekspansja do tej pory. Naprawdę podoba mi się to, jak bardzo to się różni, ale jest wystarczająco dużo dla tej gry, która jest znana, aby ułatwić nauczenie się gry na dodatek i szybkie rozpoczęcie pracy “.
Gamer Geek: “Bardzo taktyczny czasami i zawsze strategiczny. Musieliśmy dużo myśleć o tym, co zamierzamy zrobić, a po drugie odgadliśmy wiele rzeczy. Wszystkie nasze gry były napięte i pełne napięcia. Świetna sprawa.”

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z rozszerzenia. Gra opiera się na podstawowej grze, wykorzystuje wszystkie niezbędne reguły i wprowadza tylko nowe zasady, które sprawiają, że gra jest bardziej tematyczna. Nadal jestem pod wrażeniem tego, w jaki sposób epizodyczne traktowanie gry nadal tworzy nowe scenariusze, które są świeże i stanowią wyzwanie. Jeśli jesteś fanem The Captain is Dead, zagraj w Lockdown.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.