Menu

Wsiąść do pociągu: Europa

19 maja 2019 - Informacje

Ticket to Ride Europe to druga gra z serii Ticket to Ride. Ticket to Ride Europe ma cztery główne różnice od oryginalnego Ticket to Ride.

Aby rozpocząć grę, każdy gracz otrzymuje jedną długą trasę i trzy normalne trasy. Każdy gracz musi zachować przynajmniej dwie karty, ale może zachować trzy lub wszystkie cztery karty.

Promy: Jeśli chcesz skorzystać z połączenia promowego, musisz zagrać co najmniej tyle lokomotyw (dzikich kart), ile symboli pociągu znajduje się na połączeniu, które próbujesz zdobyć.

Tunele: Jeśli chcesz odebrać tunel (oznaczony czarnym konturem wokół symboli pociągu na planszy), musisz najpierw zagrać tyle kart pociągów, ile jest pociągów w połączeniu (podążając za wszystkimi innymi zasadami Biletu na Jazda do koloru i dziczy). Następnie losujesz trzy pierwsze zakryte karty z talii kart pociągu. Jeśli którakolwiek z wylosowanych kart ma kolor dziki lub taki sam, jak karty grane przez gracza, gracz musi zagrać dodatkową kartę tego koloru / dzikiego dla każdej pasującej karty. Jeśli gracz nie ma wystarczającej liczby kart lub nie chce zagrać tej liczby kart, może zabrać swoje karty z powrotem i zakończyć swoją turę (nie zdobywają trasy).

Stacje kolejowe: Na początku gry każdy gracz otrzymuje trzy stacje kolejowe. Każda nieużywana stacja kolejowa na koniec gry jest warta cztery punkty bonusowe. Stacja kolejowa pozwala graczowi wykorzystać jedno połączenie, którego domaga się inny gracz dołączony do miasta, w którym znajduje się stacja kolejowa. Na każdym mieście można umieścić tylko jedną stację kolejową. Aby zagrać na stacji kolejowej, gracz używa swojej tury, aby zagrać odpowiednią liczbę kart pociągu. Aby zagrać w pierwszą stację kolejową, musisz zagrać jedną kartę. Po drugie musisz zagrać dwa o tym samym kolorze, a na trzecim musisz zagrać trzy o tym samym kolorze.

Jak już wspomniałem, Ticket to Ride Europe jest podobny do oryginału. Wiele osób może nawet nazwać to dodatkiem. Europa może być rozgrywana sama, choć nie wymaga oryginalnej gry. Chociaż gry są podobne pod względem zasad, mają do nich zaskakująco odmienny charakter.

Główną różnicą między tymi dwiema grami jest według mnie to, że mapa Europy jest bardziej konkurencyjna / ostrzejsza niż mapa Stanów Zjednoczonych na oryginalnej mapie. W oryginale łatwo było znaleźć obejście problemu, gdyby ktoś ukradł potrzebne połączenie. W Europie nie jest to jednak takie łatwe. Nie liczyłem na weryfikację tego, ale myślę, że Europa ma kilka mniejszych połączeń (dwa i trzy połączenia kolejowe) i jest sporo kluczowych połączeń, które trzeba zdobyć, aby dotrzeć do pewnych obszarów mapy. Konkurencja na połączenia w Europie jest znacznie większa niż w oryginale. To nie jest zła rzecz, a właściwie sprawia, że ​​doświadczenie jest znacznie inne niż można by się spodziewać po innej mapie.

Ticket to Ride Europe dodaje cztery nowe mechanizmy gry do serii Ticket to Ride.

Myślę, że rozdzielenie tras na długie i regularne trasy jest niefortunnym, ale koniecznym dodatkiem do gry. Zawsze uwielbiałem zdobyć wiele długich tras w oryginalnym Ticket to Ride, ponieważ gdybyś był w stanie ukończyć trasy, zasadniczo miałeś gwarancję wygrania gry. Uwielbiałem dwie trasy, które po połączeniu stworzyły trasę z Kalifornii na wschodnie wybrzeże, ponieważ masz punkty na dwie długie trasy i zawsze będziesz w biegu na najdłuższą trasę. Jeśli tak się stanie, prawie zawsze wygrywasz grę w wybuchu. Ograniczenie każdego gracza do maksymalnie jednej długiej trasy równoważy jednak grę. To nie było fair wobec innych graczy, gdy pojawiła się taka sytuacja. Usunięcie możliwości zdobycia dwóch długich tras zmusza cię do robienia krótszych tras, co zwiększa konkurencyjność, gdy wiele osób potrzebuje tego samego połączenia.

Promy ogólnie są przyzwoitym dodatkiem. Moim zdaniem głównym celem promów jest uczynienie lokomotyw / dziczy bardziej wartościowymi. W większości gier wilds są zazwyczaj najsilniejszą kartą w grze, ponieważ mogą zastąpić każdą inną kartę. W oryginalnym Ticket to Ride, dziczy były dużo słabsze niż można by się spodziewać. W grach, w które grałem, dziczy rzadko były podejmowane, gdy stawiano im czoła, ponieważ zdobycie jednej mniejszej karty było dość dużym kosztem za zrobienie dzikiego. Chyba, że ​​absolutnie potrzebowałem jednego rodzaju koloru i nie osiągałem tego w żaden inny sposób, nigdy nie odkryłem dzikich kart. Koszt odkrycia dzikiego zwierzęcia jest nadal obecny w Europie, ale ponieważ potrzebujesz dzikich zwierząt w Europie, istnieje silniejsza motywacja do stawienia czoła dzikim zwierzętom.

Tunele dodają element szczęścia / ryzyka do Ticket to Ride. Za każdym razem, gdy próbujesz wziąć tunel, ryzykujesz marnowanie swojej tury, ponieważ możesz albo nie mieć wystarczającej liczby kart, albo nie chcesz płacić tak wielu kart, aby odebrać połączenie. Jeśli nie uda ci się zdobyć tunelu, nie tracisz kart, ale przegrywasz. Moim zdaniem każda tura jest ważna, ponieważ przynajmniej mógłbyś użyć tury, aby zdobyć dwie dodatkowe karty. W grze, w którą grałem, przeciętnie ludzie musieli zagrać jedną dodatkową kartę pociągu, aby uzyskać połączenie tunelowe. To skończyło się na zmianie gry, ponieważ w kilku sytuacjach miałem wystarczająco dużo kart, aby uzyskać połączenie, ale zaczekałem na dodatkową kartę koloru, aby upewnić się, że będę mógł ją odebrać.

Stacje kolejowe, które moim zdaniem mają największy wpływ na Ticket to Ride. Ponieważ otrzymujesz cztery punkty bonusowe za każdą stację kolejową, z której nie korzystasz, starasz się ich unikać, gdy tylko jest to możliwe. Musisz naprawdę pomyśleć, zanim użyjesz swoich stacji kolejowych, ponieważ zmarnujesz swoją kolejkę, a stracisz cztery punkty bonusowe. W niektórych sytuacjach musisz z nich skorzystać. Z dodatkową konkurencyjnością na mapie Europy, stacje kolejowe są potrzebne, ponieważ prawdopodobnie będziesz musiał użyć jednego z nich, gdy jeden z pozostałych graczy weźmie połączenie, którego rozpaczliwie potrzebowałeś. Podczas gdy stacje kolejowe trochę cię ratują, uważam, że utrata czterech punktów bonusowych i kolejka, aby umieścić stację, kompensują zyski, dzięki czemu nie dają graczom żadnej nieuczciwej przewagi.

Podczas gdy Ticket to Ride Europe to wspaniała gra, mam dwie małe skargi na tę grę.

Najpierw nie polecam gry z dwoma lub trzema graczami. Grałem w Ticket to Ride z trzema i czterema graczami wcześniej, a moim zdaniem czterech graczy jest znacznie lepszych (pięć może być nawet lepszych). W przypadku trzech graczy mniej osób rywalizuje o połączenia, ale podwójne połączenia są eliminowane. Podwójne połączenia w moim odczuciu nieco się poprawiają, ponieważ dają graczom trochę elastyczności w planowaniu trasy. Bez podwójnych tras w jednym ruchu cała strategia mogłaby zostać zrujnowana. Gra tylko z trzema graczami to wciąż fajna gra i nadal bardzo ją polecam, ale polecam znalezienie co najmniej czterech graczy.

Drugi problem z wersją europejską polega na tym, że czasami trudno jest znaleźć na mapie miasta, których szukasz. Myślę, że same karty tras mogły zrobić lepszą pracę, ilustrując lokalizację miast. Na przykład na jednej z moich kart miasto wyglądało tak, jakby znajdowało się na wschodniej granicy w kierunku środka planszy. Miasto było rzeczywiście na dole mapy. Dlatego kilka razy zajęło mi znalezienie miast, których szukałem, ponieważ patrzyłem na niewłaściwą część mapy.
Ostateczny werdykt:

Jak zapewne wiesz, jestem wielkim fanem serii Ticket to Ride. Osobiście prawdopodobnie wolę nieco bardziej oryginalny oryginał, ponieważ nie jest on tak ostry, ale Europa to także świetna gra i planuję zagrać ją jako zmianę tempa od oryginału. Jeśli zagrałeś oryginalny Ticket to Ride i nie spodobało Ci się to, nie wyobrażam sobie Europy zmieniającej zdanie. Jeśli nigdy wcześniej nie grałeś w Ticket to Ride, musisz spróbować. Jest to świetna mieszanka łatwej do gry gry, która również zawiera sporo strategii. Jeśli tak jak ja grałeś w oryginał i podobało ci się to, nie wyobrażam sobie, że nie lubisz Ticket to Ride Europe.

http://www.americanbar.pl/
http://100mb.pl/
http://jesiennedzieciaczki.pl/
http://www.cpenergia.pl/
http://www.brugo.pl/
http://www.twojaprawda.pl/
https://dogin.pl/
http://www.angelofdeath.pl/

http://www.grykubusia.pl/
http://www.faberfaber.pl/
http://kzpr.pl/
http://podrozetv.pl/
http://poteganatury.pl/
http://terazwsieci.pl/
http://www.gajg.pl/
http://www.3pionki.pl/
http://www.bud-len.pl/
http://www.dcgroup.pl/

http://www.grajcarnia.pl/
http://www.glus.pl/
http://www.gryfbet-gielda.pl/
http://www.ann-design.pl/
https://www.redsonia.pl/
http://zlotypionek.pl/
http://www.pandasc.pl/
http://www.planszowadabrowa.pl/
http://www.gamesworld.com.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.